موفقیت

چگونه موفق زندگی کنیم؟؟؟؟

موفقیت

چگونه موفق زندگی کنیم؟؟؟؟

تست میزان تفاهم و همانندی قبل از ازدواج

تست میزان تفاهم و همانندی قبل از ازدواج

این تست مربوط به دوران تصمیم گیری در مورد ازدواج است که شامل مسائلی در مورد خانواده -میزان وجود مذهب در خانواده- مسائلی پولی و مسائل کار (کارهائی که وظیفه هر کدام از طرفین در منزل میباشد) و حتی سوالات در مورد تفاهم از لحاظ مسائل جنسی است که البته من آن بخش را حذف کردم یکی از دلایل این بود که نمیدانستم برداشت دیگران از این قسمت از تست چه خواهد بود و اینکه در جامعه ما این قسمت همیشه در پرده ای از ابهام است و صحبت در مورد آن را مجاز نمیشمرند............


این تست مربوط به دوران تصمیم گیری در مورد ازدواج است که شامل مسائلی در مورد خانواده -میزان وجود مذهب در خانواده- مسائلی پولی و مسائل کار (کارهائی که وظیفه هر کدام از طرفین در منزل میباشد) و حتی سوالات در مورد تفاهم از لحاظ مسائل جنسی است که البته من آن بخش را حذف کردم یکی از دلایل این بود که نمیدانستم برداشت دیگران از این قسمت از تست چه خواهد بود و اینکه در جامعه ما این قسمت همیشه در پرده ای از ابهام است و صحبت در مورد آن را مجاز نمیشمرند.

در ضمن این سوالات کاملاً عملی بوده ولی چون در کشورهای مسیحی مذهب است هر جا در مورد کتاب مقدس و کلیسا بود شما دین مبین اسلام را جایگزین کنید و جوابها را طبق دین خودمان بدهید جوابها باید با درست و غلط باشد و هر جا صلاح دانستید توضیح بیشتری بدهید.
20 سؤال اول درباره خانواده شما است:
1. سخت‌ترین موضوعی که می‌شود در خانواده ما درباره آن صحبت کرد سکس است

2. در خانوده من وقتی والدینم عصبانی می‌شوند ممکن است به هم صدمه بزنند .


 3. من در خانواده معمولا جمله «دوستت دارم» را می‌شنوم که میان افراد خانواده گفته می‌شود.


4. در خانواده من احساسات هر فرد مهم است و ما تشویق می‌شویم درباره آنها صحبت کنیم .
5. پدر من ممکن است چیزی بگوید و متفاوت عمل کند .
6. در خانواده من فریاد زدن یکی از راههای به دست آوردن چیزی است که می‌خواهیم .
7. در خانواده من بحث و جدل و دعوا زیاد است .
8. والدین من به حرفهایم گوش می‌دهند و سعی می‌کنند مرا بفهمند .
9. مادر من مسؤول خانه است و چیزی که می‌گوید قانون است .
10. پدر من حرف آخر را در همه موضوعها می‌زند .
11. در خانواده من احترام گذاشتن به حقوق و عقاید دیگران مهم است .
12. در خانواده من خدا و مسیح(ع) مرکز همه چیز است .
13. والدین من ممکن است ساعتها در حالی که عصبانی هستند صحبت نکنند .
14. در خانواده من افراد تشویق می‌شوند که آزادانه صحبت کنند .
15. صداقت و هماهنگی مهمترین چیزها در زندگی ما است .
16. خانواده من از بازی کزدن با هم لذت می‌برند .
17. مادر من همیشه از پدرم تعریف می‌کند .
18. پدر من همیشه از مادرم تعریف می‌کند .
19. من زیاد می‌بینم که پدر و مادرم بعد از جدال، یکدیگر را می‌بوسند .
20. فریاد زدن در برابر یکدیگر در خانواده من عادی است .

در سؤالات بعدی باید پاسخ دهید که می‌خواهید چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنید .1. خیلی مهم است که تو احساسات مرا بپذیری .
2. من فکر می‌کنم که ما باید بتوانیم بدون درگیری با یکدیگر مخالفت کنیم .
3. بعضی اوقات من نمی‌توانم آنچه را که واقعا فکر می‌کنم به تو بگویم .
4. من معتقدم که مجادله برای زندگی خانوادگی مضر است .
5. من معتقدم که هردوی مرد و زن باید بتوانند احساسات خود را بیان کنند .
6. من فکر می‌کنم می‌توانم با توجه بشنوم .
7. من فکر می‌کنم اشکالی ندارد درباره زندگی خانوادگیمان با هرکس می‌خواهم صحبت کنم .
8. بعضی اوقات من به فضا احتیاج دارم تا بتوانم در مورد چیزی که درباره‌اش آشفته‌ام صحبت کنم .
9. برای من مشکل است که در احساساتم شریک شوم .
10. وقتی مشکلی دارم مطمئنم تو آنجا خواهی بود تا به من کمک کنی .
11. بلند فریاد زدن مرا ناراحت می‌کند و وقتی اتفاق می‌افتد عقب نشینی می‌کنم .
12. فکر می‌کنم مشکل است بدون عصبانی کردن تو از تو انتقاد کنم .

13. بعضی اوقات من نیارمند زمانی برای خودم هستم ولی این به این معنی نیست که تورا دوست ندارم .
14. من فکر می‌کنم باید بتوانیم حرف همدیگر را قطع کنیم و یکدیگر را بیازاریم .
15. مشکلترین مسأله بین ما برای حرف زدن مذهب است .
16. من فکر می‌کنم تو مرتبا حرف مرا قطع می‌کنی .
17. من علاقه‌مند به میانه‌روی برای حفظ صلح در روابطمان هستم .
18. من دوست دارم درست قبل از زمان خواب درباره موضوعات مهم صحبت کنیم .
19. گاهی اوقات ممکن است من خیلی زورگو و یکدنده باشم .
20. عدم توافق در خانواده می‌تواند عادی باشد به شرطی که افراد منصفانه بحث کنند و به تحلیل آن بپردازند . 21. برای من خیلی مهم است که بدانم تو چه احساس می‌کنی یا چگونه فکر می‌کنی .


22. من خیلی نسبت به انتقاد کردن حساسم .
23. من معتقدم که برای تو خیلی مهم است که همیشه راستگو باشی .
24. من وقتی عصبانی هستم و تو می‌پزسی اشکال کجاست جواب خواهم داد: هیچی .
25. من فکر می‌کنم مرد باید رئیس خانه باشد .
26. برای من خیلی مشکل است وقتی تصمیمی گرفته‌ام آن را عوض کنم .
27. من فکر می‌کنم اشکالی ندارد اسراری را از هم مخفی کنیم .
28. من معتقدم که تو همیشه حرف مرا قطع می‌کنی و سعی می‌کنی بر من فرمان برانی .
29. من فکر می‌کنم اگر نتوانی راه خود را بروی عصبانیت را به من ابراز خواهی کرد .

30. وقتی به من اجازه می‌دهی به تو کمک کنم به تو احساس نزدیکی می‌کنم . حال که به هر دو بخش سؤالات ارتباط پاسخ داده‌اید وقت آن است که مقایسه کنید . وقت آن نیست که اشکالات یکدیگر را بگیرید بلکه وقت آن است که ببینید چه وجوه اشتراکی دارید و نقاط قوتی را که می‌توانید بسازید پیدا کنید .

نظرات 1 + ارسال نظر
خورشید دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:11 ق.ظ http://khurshid.blogsky.com/

از اینکه میبینم اینقدر فعالی خوشحالم، مطالب خوبی می نویسی، امیدوارم همیشه موفق باشی

مرسی.منم برای تو آرزوی موفقیت می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد